Իլոն Մասկի ապագայի դպրոցը. նրա կրթության յոթ սկզբունքները (վիդեո)

1. Վարկանիշային համակարգն անարդյունավետ է

«Իմ դպրոցում գնահատականներ չկան: Դրանք երեխաների մոտ կազմում են աղավաղված արժեքային համակարգ», – ասում է Մասկը:

Բայց Ad Astra դպրոցն ունի իր արժույթը՝ «աստրա», որոնք ստացվում են ոչ թե խնդրի ճիշտ լուծման, այլ իրենց գաղափարների իրականացման համար: Ինչ-որ մեկը կայքեր է պատրաստում, ինչ-որ մեկը կարկանդակներ է թխում: Յուրաքանչյուրը հնարավորություն ունի ինչ-որ բան անելու և պարզելու, թե որքան արժեքավոր է դա: Այսպես են գործնականում երեխաները նախապես սովորում շուկայական հարաբերությունները:

2. Բարձրագույն կրթությունը չպետք է լինի ուսանողի նպատակը

Ըստ Մասկի, բարձրագույն կրթությունն ու բոլոր առարկաների խորը ուսումնասիրությունը ավելի շուտ մինուս է, քան պլյուս:

«Այս ամենը ստիպում է մարդկանց իրենց առանձնահատուկ համարել, որից հետո նրանք դադարում են լսել որևէ մեկին և վերլուծել նրանց սխալները», – համոզված է Մասկը:

Նա որպես հեղինակավոր կոչումներ չունեցող հանճարեղ մարդկանց օրինակներ է բերում Սթիվ Ջոբսին և Բիլ Գեյթսին:

Մասկի ուսանողները կենտրոնացած են հիմնարար գիտելիքների վրա: Նրանք հասկանում են կարգապահության հիմունքները, դրանց վիճահարույց խնդիրները և գործնականում կիրառելիությունը և «գլուխը չեն լցնում նրանով», ինչը նրանց դժվար թե ապագայում պետք գա:

3. Թեստերը, վերացական խնդիրները և հավասարումները անօգուտ են առանց պրակտիկայի

«Թեստերը կործանել են ամերիկյան կրթությունը: Շրջանավարտները մտածել չգիտեն, նրանք կարող են միայն շեշտել ճիշտ պատասխանը», – ասում է ձեռնարկատերը:

Սովորածն ամրապնդելու ամենաարդյունավետ միջոցը պրակտիկայի միջոցով է: Փոխանակ երեխային պատմելու այն մասին, թե ինչ գործիքներ կան և ինչի համար են դրանք, Մասկի դպրոցում նրանց տալիս են շարժիչ և խնդրում ապամոնտաժել:

«Աբստրակտ խնդիրների լուծումը օգտակար չէ, երեխաները չեն հասկանում, թե ինչու է դա պետք նրանց և չեն հիշում: Նրանց ուղեղը պարզապես զտում է ավելորդ տեղեկատվությունը», – ասում է Իլոն Մասկը:

Դպրոցականները պարզապես իմաստ չեն տեսնում այս բարդ հավասարումների մեջ, որտեղ բացի թվերից և փոփոխականներից, ոչինչ չկա: Որպես այլընտրանք, երեխաներին տրվում են իրական առաջադրանքներ`ինչ-որ բան ստեղծել, ինչ-որ բան շտկել, գտնել կյանքի իրավիճակի լուծման արդյունավետ ուղիներ:

4. Երեխաներին անհրաժեշտ է էթիկայի և բարոյականության խորը ուսումնասիրություն

«Պատկերացրեք մի փոքրիկ քաղաք լճի մոտ: Նրա բնակչության մեծ մասն աշխատում է հսկայական գործարանում, որն աղտոտում է լիճն և սպանում նրանում ողջ կենդանի կյանքը: Ի՞նչ կանեք․ գործարանի փակումը նշանակում է բոլորի համար աշխատատեղերի կորուստ, նրա գործունեության շարունակման դեպքում քաղաքը վտանգում է կորցնել լիճը», – նկարագրում է իրավիճակը, որը տեսել է Ad Astra-ում ամերիկացի ինժեներ և ձեռներեց Փիթեր Դիամանդիսը, ով անձամբ է այցելել դպրոց:

Նման առաջադրանքները Իլոն Մասկի դպրոցի աշակերտների համար սովորական պրակտիկա են: Այն օգնում է քննադատորեն նայել աշխարհին, ստուգել արժեքային համակարգի ուժը: Բարոյական կողմնացույցով և կարեկցանքով երեխաներին հզորացնելը ավելի կարևոր է, քան նրանց մաթեմատիկական հավասարումների լուծում սովորեցնելը:

5. Դասարանների խստորեն դասակարգված բաժանումն անարդյունավետ է

«Իմ դպրոցում դասարաններ չկան, բոլոր աշակերտները միասին են սովորում», – ասում է Մասկը: Անկախ տարիքից՝ նրանք միասին լուծում են հանձնարարված խնդիրները, կիսվում իրենց կարծիքներով: Բոլորը հետաքրքրված են ճշմարտությունը գտնելու մեջ։ Նույնիսկ տուն վերադառնալիս նրանք իրենց ծնողների հետ քննարկում են իրենց փորձը, ապա իրենց կարծիքը բերում թիմին:

6. Ֆիզիկան պետք է ուսումնասիրել գործնականում, ոչ թե չոր տեսությունը

«Նույնիսկ եթե դուք չեք ցանկանում ձեր մասնագիտությունը կապել ֆիզիկայի հետ, ձեզ համար շատ օգտակար կլինի այն իմանալ», – վստահ է գործարարը:

Մասկը խորհուրդ է տալիս ուսումնասիրել այն որպես հիմք, այնուհետև անցնել մի քանի դասընթացներ՝ Ձեզ համար ամենահետաքրքիր ուղղությունը որոշելու համար: Կարևոր է նաև, որ երեխաները հստակ տեսնեն դրա բոլոր օրենքները և կիրառեն դրանք, այլ ոչ թե չոր տեսությունն անգիր անեն: Միևնույն ժամանակ, մյուս առարկաները ևս չեն կորցնում իրենց կարևորությունը: Ըստ Մասկի, բոլորի համար կարևոր է նաև տնտեսությունը, որպեսզի դրա տերմինաբանության մեջ խառնաշփոթ չլինի:

7. Պարտադիր ուսումնական պլանը երեխաներին ստիպում է ատել դպրոցը

«Ինչ-որ մեկը սիրում է մաթեմատիկա, մեկը` լեզուներ կամ երաժշտություն: Ավելի ճիշտ կլինի ծրագիրը հիմնել երեխայի շահերի հիման վրա և չստիպել նրան անցնել նախապես գրվածի միջով», – համոզված է Մասկը:

Ad Astra-ի աշակերտները անհամբեր սպասում են արձակուրդի ավարտին, դպրոցական դասերը տանջանք չեն նրանց համար, այլ միջոց են ավելի լավ իմանալու, թե իրենց ինչն է հետաքրքրում:

Մասկի պրոեկտի նպատակն է զարգացնել յուրաքանչյուր երեխայի յուրահատուկ հատկությունները, այլ ոչ թե ստիպել նրանց հարմարվել նախապես հաստատված համակարգին: Շատ երեխաներ ատում են ավանդական դպրոցները, բաց են թողնում դասերը և ստանում են ցածր գնահատականներ: Երբեմն նրանք ընդհանրապես թողնում են կրթությունը։ Մասկի մոտեցումը օգնում է խուսափել դրանից:

Ինչպես ե՞ք գնահատում կրթության այս մոտեցումը: Հնարավորության դեպքում, Ձեր երեխային կուղարկեի՞ք Իլոն Մասկի դպրոց:

Related posts

Leave a Comment